Om foreningen

Vi er en aktiv forening, som bestræber os på at arrangere kurser særligt inden for noget med træ. Mød op. Ingen opgave er for lille ingen for stor...

Re-design, bæredygtighed og DIY (do it yourself) er oppe i tiden. Vi skal tænke på vores miljø. Man kan fremstille egne møbler, reoler, plantekasser syæsker, billedrammer, balustre, trædrejning mv. Kun fantasien sætter grænser. Desuden har vi pilefletkursus (weekend), hvor det især er pil med bark, vi arbejder med og fordyber os i processen og den fælles glæde ved at fremstille individuelle ting bla. kurver, kræmmerhuse til mejsekugler engle mm.
Fuglekasse/insekthotel - dag med fremstilling af - mejsekasser/ spætmejsekasser og insekthoteller - det er for alle - børn som voksne -, således hjælper vi vore fugle og insekter med nye boliger i haven.

Nørre Vedby Husflidsforenings aktiviteter foregår i huset på Gyldenbjergvej 48, 4840 Nørre Alslev

Det er en gammel husflidsforening fra 1890. Her afholdes kurser af mange forskellige slags. Vi kan  få undervisning i, hvordan man selv kan reparere døre og vinduer, trædrejning og renovering af møbler. Kun fantasien sætter grænser.(se under aktiviteter).

Vi er en forening, der vil være med til at skabe innovation i området, og bidrage med nye ideer til, hvordan vi kan gøre vores landområde til et mere aktivt og attraktivt sted at bo. Vi foretager aktiviteter for flere generationer sammen - familiedage.

NYE MEDLEMMMER

Igen i år er der mulighed for NYE medlemmer at betale 75.- kr pr. gang, man kommer mandag aften -al slags trærbejde  - med underviser.

Vi afholder specielt pilefletweekend, trædrejningskursus, se datoerne, samt en dag i løbet af vinteren, hvor man fremstiller fuglekasser og i vinter måske også insekthoteller. Det er for alle generationer. Derudover har vi aktive "fikse dage" i løbet af sæsonen, hvor folk kan komme og få hjælp til småreparationer, og få en hyggelig aften. se nærmere under aktiviteter.

Familiedag, kun, hvis vi kan få midler til det.

Nr. Vedby Husflidsforening
Gyldenbjergvej 48